• شنبه تا چهارشنبه عصرها
  • تلفن نوبت دهی ۰۴۱-۳۵۵۳۳۴۸۵ ، ۰۴۱-۳۳۲۰۴۸۱۸
  • ایمیل dr.abdollahifard@gmail.com

کلید طلایی موفقیت چیست؟

کلید طلایی موفقیت چیست؟

کلید طلایی موفقیت چیست؟
یادداشتی از دکتر داریوش عبدالهی فرد

روزگار به من یاد داد :

“آن چه هستی برای دیگران مهم نیست؛
این که به چه دردشان می خوری برایشان مهم است.”
غرور چیز مفیدی است،امّا برای خودت؛ برای این که ارزش های خودت را بدانی وبه آن ها بها بدهی و از آن ها مراقبت بکنی. غرور از زوال ارزش ها جلو گیری می کند و تو را به داشته هایت وابسته می کند و باداشتن آن می فهمی که چه چیز های با ارزشی داری و به آن ها چه قدر علاقه داری. حس رضایتی به تو می دهد که حاضر نباشی به هیچ قیمتی آن را از دست بدهی.

امّا با مردم زیستن یادم داد :

آن چه مردم به آن بها می دهند فقط فایده ای است که برای آن ها داری،و بهایت در حد سودی است که به آن ها می رسانی. ارتباطاط انسان ها دریکسری معاملات خرد و کلان خلاصه شده است.فخر فروشان در این زمانه بازارشان کساد است وکسی خریدار فخر و کبر نیست.همه خودشان را دوست دارند و درهررابطه، برخورد و تماسی با شما،می پرسند” از تو چه چیزی به من می رسد”؟ این همان سوالی است که باید بتوانی ازعهده ی جوابش- به خوبی- برآیی.

با خودت صادق باش و ببین واقعاً چه چیزی به مخاطب و طرف مقابلت می دهی؟ مسلّم است که با هر چه داری عزیز نیستی وبا هر چه دادی عزیز خواهی شد،و درست به اندازه ی داده ات. هر چه خودت را بزرگتر بشماری وکمتر بدهی ،همان قدر حضیضی و خُرد.خودت را با افزودن ارزش هایت بزرگتر کن،امّا سعی کن همیشه به افزودنِ(چیز هایی که می توانی به دیگران بدهی) در خود تلاش بکنی.

آن چه می دهی گاهی یک هدیه ی مادی ، وگاهی سلامتی است. امّا همیشه یک چیز مادّی وعینی نیست.اغلب اوقات انسان ها با دادن یک فکر خوب ،یک احساس خوب،یک شادی،یک مهر و قول دوستی و عشق می توانند عزیز و بزرگ شوند. فرصت ها اندکند و زمان در گذر است و کوتاه .ببین در فرصت کوتاه زندگیت چه قدر موفق بوده ای و بخشیده ای و چه قدر دل جمع کرده ای .داشته هایت را بشمار. از داشته هایت آن چه ماندنی است، نهال های مهری است که کاشته ای و همان ها هستند که بعد از رفتنت نیز به داشته هایت خواهند افزود. 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

دیدگاه بگذارید

avatar
  Subscribe  
Notify of