• شنبه تا چهارشنبه عصرها
  • تلفن نوبت دهی ۰۴۱-۳۵۵۳۳۴۸۵ ، ۰۴۱-۳۳۲۰۴۸۱۸
  • ایمیل dr.abdollahifard@gmail.com

عوارض گريز و تاخير در جراحى تعويض مفصل زانو در مواقع مورد نياز چيست؟

  • عوارض گريز و تاخير در جراحى تعويض مفصل زانو در مواقع مورد نياز چيست؟

    عوارض گريز و تاخير در جراحى تعويض مفصل زانو در مواقع مورد نياز چيست؟

عوارض گريز و تاخير در جراحى تعويض مفصل زانو در مواقع مورد نياز چيست؟

✔وقتى تخريب زانو به حدى مى رسد كه جراحى را ايجاب مى كند چه اتفاقاتى ممكن است با تاخير جراحى بوقوع بپيوندد؟

١-استفاده طولانى مدت از مسكن ها براى كنترل درد، ممكن است منجر به عوارض گوارشى و آسيب كبدو زخم معده و نارسايى و ضعيف شدن كليه و دياليز و بيمارى هاى مزمن ديگر بشود.

٢- تزريق كورتن داخل مفصلى هرچند در تسكين التهابات حاد موثر است اما درمان قطعى نيست و مصرف دراز مدت ممكن است به تخريب بيشتر مفصل منجر بشود.

٢-عدم فعاليت و كم شدن تحرك بيمار مى تواند ضعف عضلانى بيمار را تشديد نمايد.
وقتي که هنگام حرکت، براى کاهش درد و فشار وارد بر زانوها بمدت طولانى از واکر يا عصا استفاده بشود، عضلات فرصتى براى فعال بودن نمى يابند و در نتيجه تحليل رفته و روز بروز ضعيف تر مى شوند.

٣-كاهش تحرك منجر به تشديد پوكى استخوان و عوارض آن مى گردد.

٤- استراحت زياد می تواند موجب کاهش جريان خون و عدم فعاليت و ضعف ماهيچه ها و نهايتاً لخته شدن خون در عروق ، ترومبوز و آمبولى ريه بشود.

٥- لذت حضور در اجتماع و فعاليت و تفريح از بيمار سلب شده و افسردگى و گوشه گيرى عارض بيمار مى گردد.

٦-شل شدن رباط ها :
در اثر تغییر شکل زانو ها و فشار غیر متقارن به زانو‌ ، شلی در رباط های استحکام بخشنده زانو ایجاد می شود و در نهایت در صورت اقدام به تعویض زانوی این افراد باید از پروتز های پیشرفته تر لولایی یا محدود کننده حرکات زانو استفاده کرد که عمر کمتر ، و محدودیت حرکتی بیشتر دارند و قیمتشان تا پنج برابر پروتز های معمولی است.

٧– تغيير شکل و دفورمه شدن زانو با تاخیر در جراحی پیشرفت می کند . زانوی پرانتزی، زانوی ضربدری و اختلال به شکل زانوهای در مسير باد (يک زانوی ضربدری ويک زانوی پرانتزی) يک روزه اتقاق نمیافتند، بلکه سالها طول می کشد تا اين تغيير شکل ها ايجاد شود،و نهایتاً باعث مشکل تر شدن همه جوانب جراحی برای جراح و بيمار میگردند.

٨– ناتوانی در انجام فعاليت های روزانه- مهم نيست که شما چندسال داريد به هرحال نياز به تحرک داريد. درد شديد باعث مي شود که فرد در مورد کوچکترين کارها مانند نوشيدن آب، آشپزی کردن، خريدهای روزانه و حتی تفريحات ساده هم تفکر و مکث کند.

دیدگاه بگذارید

avatar
  Subscribe  
Notify of